Przesunięty przez: maxpel Śro 10 Paź, 2012 |
Behringer EUROPORT EPA 150 |
Autor |
Wiadomość |
maxpel
GOLD USER

Pomógł: 30 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 906
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Co do wyboru wejścia dla mikrofonu pojemnościowego skorzystałbym jednak z instrukcji tj. podłączamy do 1 lub 2 XLR natomiast do 3 wyłącznie mikrofon dynamiczny.
Dioda CLIP świeci przy przesterowaniu ale wyłącznie procesora efektów i nie dotyczy kanałów ani wyjścia. To takie działanie po omacku.
Phantom najlepiej zmierzyć miernikiem (i pewnie się okaże dlaczego nie podano wartości) |
_________________ Maksymilian Pelczarski |
|
|
|
 |
lajkonix
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 869
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Po pierwsze - zestaw ma mic doręczny dynamiczny z kablem.
Ale ja dokupiłem sobie mic instrumentalny, pojemnościowy. Więc sprzedawca powiedział mi, ze muszę dokupić fantoma. Się zdziwiłem zapytałem jeszcze raz po co. Ale mus to mus.
Kupiłem fantoma dodatkowy, kabel. Zestawiłem i nawet grał po urucomieniu, zarówno działał mic doręczny jak i instrumentalny.
Po drugie. Pomny słów Maxa poduczyłem się trochę i poczytałem netowe materiałóy. I jak byk stoi tam napisane, że dwa "invisible phantoms" na tych wejściach. I to mnie Accordion ubiegł z tą specyfikacją techniczną. No to zadzwoniłem do sklepu, czy ten mic instrumentalny pojemnościowy mogę bezpośrednio włączyć w mixer. Facet powiedział, żebym wpiął - nic nie wywali. No to właśnie przed chwilą odpiąłem fantoma i instrumentalny pojemnościowy mic włączyłem bezpośrednio. Włączyłem urządzenie - nie wywaliło. Podgłośniłem - nie wywaliło. Zagadałem do mica (przepraszam bardzo) - a głośniki zgodnym zgodnym chórem odpowiedziały (przepraszam bardza). WSZYSTKO działa! Jakimś dziwnym cudem mixerowi jest obojętne czy mu suę wepnie dynamika czy pojemniaka! (sie opanowało już to słownistwo).
W związku z powyższym niepotrzebnie kupiłem fantoma.
Ale nie ma tego złego ...
Postanowiłem ufundować nagrodę w postaci tego fantoma dla Guralbanda za wsparcie mnie psychiczne przy nabyciu zestawu. Napisz mi Guralbandku na priv lajkonix@gazeta.pl na jaki adres Ci go wysłać (jeśli nie masz nic przeciwko ujawnieniu mi adresu domowego, zastrzegam dochowanie tajemnicy, zawsze jednak możesz podać adres kumpla lub szwagra).
Jeśli coś byście jeszcze Koledzy chcieli wiedzieć, to dopojaśnię chociaż sam jeszcze niewiele wiem. Dziś odpalę cały zestaw na poważnie.
Lajkonix
PS. Miras, po co się wcinasz w temat prowadzony przez poważnych specjalistów, jak nie masz w nim nic do powiedzenia? Weź się za napisanie jakiegoś ucziwego wpisu. A jak będziesz wstawiał posty nie na temat, to Cię podkabluję do Maxa, żeby Cię wywalił do off topa.
Więc ubiegł mnie Accordion z tą informacją o dwóch fantomach wbudowanych |
|
|
|
 |
maxpel
GOLD USER

Pomógł: 30 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 906
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Napisz jaki to masz mikrofon? |
_________________ Maksymilian Pelczarski |
|
|
|
 |
lajkonix
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 869
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Max, rozmawiamy o tym instrumentalnym pojemnościowym - pudełko jest nieoznakowane. Pewnie jakaś chińszczyzna. Ale na klipie na którym jest zamocowa gęsia szyjka z mikiem są literki "LD SYSTEMS". Przy czym ja się nie napinam na jakiś profesjonalny sprzęt. Priorytetem jest prostota.
Lajkonix
PS. Zapomniałem podzękować wszystkim kibicującym temu zakupowi. Dzięks. |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
[quote="maxpel"]Co do wyboru wejścia dla mikrofonu pojemnościowego skorzystałbym jednak z instrukcji tj. podłączamy do 1 lub 2 XLR natomiast do 3 wyłącznie mikrofon dynamiczny.
W pełni popieram.Zrobiłbym tak samo.
[quote="maxpel"]Dioda CLIP świeci przy przesterowaniu ale wyłącznie procesora efektów i nie dotyczy kanałów ani wyjścia. To takie działanie po omacku.
Nie do końca.Kiedy przesterujesz procesor ? gdy podłączysz efekt na mikrofon np 83 (delay) i na kanale dasz na full górne pokrętło czyli ilość efektu w kanale. Jeżeli dioda się zaświeci wiadomo że przesterowałeś kanał. A jak cofniesz i będzie dobrze na kanale to i będzie dobrze na końcówce.
maxpel napisał/a: | Phantom najlepiej zmierzyć miernikiem (i pewnie się okaże dlaczego nie podano wartości) |
I też nie do końca. Skoro nie ma załączania na pojedyńczych kanałach tylko jest stałe,przy jednym mikrofonie będzie 48V a przy dwóch np 32V
Lajkonixie ! Dzięki Ci za dobre serce! Może jakbyś ufundował taką nagrodę (oczywiście kup drugi zasilacz Fantom) Towarzyszom Moderatorom czy Administratorom (i tak nie wiem który od czego jest) którzy wlepili Ci te 2 ostrzeżenia, może by trochę złagodnieli i dali Ci w "zawiasach" |
Ostatnio zmieniony przez guralband Śro 10 Paź, 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
maxpel
GOLD USER

Pomógł: 30 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 906
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
lajkonix, LD Systems produkuje dobre rzeczy. Liczę w przyszłości na foto.
-------------------------------------------------
Utworzyłem nowy dział:
Zestawy nagłośnieniowe - własne pomysły
do którego przenoszę ten 1 pasujący tam temat.
Administrator
------------------------------------------------- |
_________________ Maksymilian Pelczarski |
Ostatnio zmieniony przez maxpel Śro 10 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Maxpel ma rację. LD SYSTEMS (z tego co mi wiadomo) istnieje od chyba 10 lat na rynku i jest firmą niemiecką współpracującą z firmą Adam Hall (bardzo znana firma robiąca akcesoria, bardzo dobre monitory studyjne i wiele innych rzeczy) |
|
|
|
 |
lajkonix
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 869
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
OK. Zrobię jakieś fotki w okolicach piątku (urlopuję się, bo już mnie wkurza świadczenie pracy). Na fotkach będzie wyglądał jak normalny instrumentalny mic. Mała gąbczasta kuleczka na gęsiej szyji z klipsem. Ma końcówkę z małymi trzema szpilkami, ale w komplecie z nim jest końcówka/przejściówka na trzy większe szpilki i ta ostatnia wtyka się do mixa. Obfotografuję. Ale dodatkowo może jeszcze zrobię fotki wejść lub panelu sterowania.
Mic jest b. czuły. Odsuwam go sporo od galeryjki bo łapie stukot klapek. Może go przesunę bliżej miecha, to jeszcze trochę basów złapie i nie będę musiał kupować drugiego na stronę basową.
Tym niemniej będę musiał sie jeszcze przyzwyczaić do dźwięku głośników i efektów. Na razie mnie to trochę rozprasza, bo "obserwuję" dźwięk i nie koncentruję się na tym co gram. Poza tym słychać każdą wpadkę. Tu już nie ma klezmerki. Ale to chyba kwestia szybkiego przyzwyczajenia się.
W sumie chyba efekt wart wydatku.
Pozdry,
Lajkonix
[ Dodano: Sro 10 Paź, 2012 ]
Dodam jeszcze że "własne pomysły" w temacie wątku chyba nie za bardzo pasuje. Ja w tym zestawie nic nie wymyśliłem. On jest kompletny i do użycia. Dokupiłem tylko mic instrumentalny.
L. |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
Gwoli wyjaśnienia : nie ma czegoś takiego jak mikrofon instrumentalny lub wokalny.Każdy mikrofon użyjesz zarówno do śpiewania czyli wokalu lub do nagłośnienia kazdego instrumentu, sali , ćwierkania itp. Róznica polega na tym że niektóre mikrofony mają inną charakterystykę przenoszenia (czytania dźwięku) i lepiej lub gorzej przenoszą różne częstotliwości, np. mikrofon do stopy perkusji ma np średnicę 1" (jest gruby i pękaty i lepiej przenosi niskie częstotliwości i możesz też go użyć do gitary basowej lub kontrabasu) ale do gitary używa się z powodzeniem Shura SM 57 na którym niejeden też śpiewa, do blach (czyneli)używa się paluszków pojemnościowych wieszanych wysoko na blachami bo lepiej zbierają ten delikatny szum blach.
Różnica między dynamikiem a pojemnikiem polega na dodatkowym zasilaniu pojemnika ale też łapaniu dalszej panoramy i są bardziej czułe (np w mikrofonie kamer),
Studyjne mikrofony (szczególnie do wokalu) są najczęściej pojemnościowe o dużych średnicach membran żeby przenosić jak najszersze pasmo. |
|
|
|
 |
maxpel
GOLD USER

Pomógł: 30 razy Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 906
|
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012
|
|
|
lajkonix, masz własny zestaw i dlatego tu jest wątek. O tym zestawie tu porozmawiamy dalej jak będziesz chciał.
Ustawiając mikrofon i stół spróbuj zrobić to tak, aby odzwierciedlić jak najlepiej barwę akordeonu w głośnikach. Powodzenia |
_________________ Maksymilian Pelczarski |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
A jakbyś do tego wrzucił fotkę jak całość ustawienia wygląda (akordeon,mikrofony,głośniki) byłbym usatysfakcjonowany. |
|
|
|
 |
lajkonix
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 869
|
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012
|
|
|
Zrobię jutro pełnometrażowy film. Mam wolne od świadczenia pracy....
Lajkonix
[ Dodano: Pią 12 Paź, 2012 ]
==================================
Obiecana prezentacja.
Nie śmiejcie się z wpadek przy prezentacji, bo generalnie ręce mi się trzęsły. Chodzi głównie o usłyszenie brzemiania.
http://lajkonix.wrzuta.pl...aglosnienie_acc
Dodam, bo zapomniałem w prezentacji wspomnieć, że oba wejścia mikrofonowe mają wbudowane phantomy, więc mikrofony wpina się bezpośrednio. Instrumentalny mikrofon kupiłem oddzielnie, sprzedawany jest łącznie z przejściówką.
W zestawie nagłośnieniowym jest sporo kabli, tak, że nie potrzeba kupować dodatkowo podłączeń do kompa, midi, czy keyboarda. Ma system antysprzężeniowy.
Dopracuję jeszcze samą głośność i rozpoznam inne efekty...
Pozdrawiam
Lajkonix
panta rei - wszystko w kasztelanie |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
To gniazdo (pojedyńcza dziura na wtyk jak palec) określa się jako jack(dżek) a gniazda i wtyki duże z trzema bolcami i otworami jako canon(kanon) to tak gwoli nazewnictwa.
Odnośnie przejściówki : generalnie wyrzucam wszystkie przejściówki i robię kable na stałe. Czyli z wtyczką jaka powinna. Owszem na imprezy zabieram wszystkie przejściówki jakie są możliwe bo nigdy nie wiadomo co jest potrzebne na imprezie.
Odnośnie Twoich mikrofonów : mikrofon fabryczny w wyposażeniu jest mikrofonem dynamicznym.Najlepiej pracuje jak np mówisz(śpiewasz) do niego na wprost z około 10 cm co jest typowe dla takich mikrofonów.
Pojemnościówka : to umiejscowienie mikrofonu bym zmienił
-przy mocowaniu mikrofonu do tego ustrojstwa które założyłeś na akordeon (produkcja bardzo poważnej firmy-sam stosuję jej wyroby szczególnie niepasteryzowane) słychać stuki i klapanie, dlatego nie wiem czy pomiędzy ściskami klipsa jest mikroguma.
Jeżeli nie ma, poprzez blaszkę i uchwyt mikrofonu i mocowanie bezpośrednio na skrzyni rezonansowej może wszystko za bardzo rezonansować i to będzie zbierał mikrofon.
Mikrofony do akordeonu są mocowane na skrzyni lub na górze grila ale są na podkładce gumowej. Czyli mają warstwę izolującą akustycznie.
Dałbym go na więcej na środek na tym grilu który zrobiłeś i wyprostował szyjkę żeby była najdalej od klawiatury.
Jak odtwarzałem Twoje nagranie usłyszałem bardzo duże przesterowanie objawiające się charczeniem głośników. I nie wiem czy to jest wina ustawienia za dużej czułości na karcie w kompie, wysyłki ze złego miejsca czy samego ustawienia na mikserze.
Proponowałbym Ci : przy tym ustawieniu: zmiejszyć głośność na kanale a zwiększyć na sumie. A do wysyłki na komputer użyć chincz stereo obok słuchawek lub znajdującego obok suba.
Wcale się nie zdziwie, że przy tak długim pisaniu posta ktoś juz coś napisze. |
|
|
|
 |
Accordion
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Paź 2009 Posty: 414
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
Lajkonix, pogłosu według mnie jest za dużo, wychodzi na pierwszy plan a ma być tłem przekazu i najważniejsze gdzieś się pojawia przester jak zaczynasz grać na akordeonie,
musisz w którymś miejscu ściszyć głośność, oraz jak nagrywasz ściszyć głośniki zestawu, ponieważ mikrofon instrumentalny zbiera ten dźwięk zamiast samego czystego akordeonu
prezentacja znakomita |
|
|
|
 |
guralband
Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2011 Posty: 279
|
Wysłany: Pią 12 Paź, 2012
|
|
|
Tym razem Accordionie ja Cię wyprzedziłem z odpowiedzią.
Ten przester występuje przy graniu forte, czyli mikrofon jest za blisko i masz rację z pogłosem. |
|
|
|
 |
|