Jak grać taki zapis? |
Autor |
Wiadomość |
dzidek...
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 25
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012 Jak grać taki zapis?
|
|
|
Czy ktoś może mi wyjaśnić jak zagrać ten fragment?
Wydaje mi się, że może to być "portamento" ale nie znalazłem nigdzie
takiego zapisu tej techniki. |
|
|
|
 |
OKLAND
Pomogła: 8 razy Dołączyła: 08 Mar 2010 Posty: 225
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012
|
|
|
Jeżeli chodzi o dół (jeżeli to jest akordeon) to przecież nie ma problemu - oktawami tego nie zagrasz na acc. W lewej ręce masz akcentowane nuty - nic innego. Jaki ten akcent zrobisz to jest Twój gust.
Natomiast góra - grasz prawą ręką TREMOLO - nic innego. Rozpoczynaj od wolnego tempa. |
|
|
|
 |
maddamon
Pomógł: 11 razy Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 125
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012
|
|
|
OKLAND napisał/a: | Natomiast góra - grasz prawą ręką TREMOLO |
Czyli naprzemian CE z A w rytmie 32-ójkowym... |
|
|
|
 |
dzidek...
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 25
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012
|
|
|
OKLAND , maddamon- dziękuję bardzo, teraz rozumiem. Chodziło mi głównie o górną linię .
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Klezmer
Ekspert ds. Zasad Muzyki Redaktor Portalu


Pomógł: 15 razy Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 266
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2012
|
|
|
Uzupełniając dodam, że tego rodzaju zapis należy do t.zw. zapisu skrótowego - ten i inne przypadki skrótowego zapisu omawia temat nr 19. |
|
|
|
 |
C@valier
Dołączył: 18 Maj 2012 Posty: 1
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2012
|
|
|
Wiem, że już dawno był ten temat poruszany, ale chciałbym dodać coś od siebie. Z moim profesorem doszliśmy do wniosku, że niektóre techniki fortepianowe czasem warto przenieść na akordeon w typowo "akordeonowym wydaniu". Tzn. często ten rodzaj zapisu bardzo dużo zyskuje na brzmieniu, jeżeli się go zagra na akordeonie tremolandem - miechem, zamiast zwykłego tremola w prawej ręce. W tym przypadku lewa ręka będzie trochę tracić na brzmieniu, ale na podstawie tych paru taktów nie można wyczytać całego kontekstu i nie wiem jakby to brzmiało na przekroju całej frazy, czy myśli muzycznej. Ale jak wspomniałem, w bardzo wielu przypadkach zamieniałem to na tremolando i bardzo przyjemne dla ucha to było. |
|
|
|
 |
Ryszard
Redaktor Portalu Redaktor Portalu

Pomógł: 21 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 1994
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2012
|
|
|
tak jest, przy transkrypcji muzyki fortepianowej na akordeon użycie tremolanda miechowego fajnie wypada często. |
_________________
 |
|
|
|
 |
lajkonix
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 869
|
Wysłany: Czw 31 Maj, 2012
|
|
|
Chyba już się nie nauczę trząchać miechem. A tak bym chciał....
Lajkonix |
|
|
|
 |
|